Polské vraky

1 Agnes – poloha: 55°14´´00´´N, 18°12´00´´E, hloubka 65 m. Nákladní loď s mechanickým drive.1912 Postaven v roce Rotterdamie slovy „Rotterdam Droogdok Maats“ pro „Solleveld van der Meer Rotterdam“. Dokončena v únoru získal jméno „OOSTDIJK“. 1918 zabavena vládou Spojených států v březnu 1918 a operovala pod vlajkou Spojených států. 1919 změnila majitele – Solleveld van der Meer. 1922 jí koupil Clydesdale Navigace Co. Ltd (George & Co Nisbet.) Obdržela jméno „BLAIRLOGIE“. 1936 jí koupil Mariehamns Rederi AB, Finsko a názvem „AGNES“. 1940 zkonfiskována Němci. 1942 Potopena torpédem Sovětskou ponorkou SC – 406 pod velením kapitána Osipowa. Zaznamenaný výkon 3071 BRT
2 w 1 (U-J) – poloha: 54°38´06´´N, 18°48´54´´E, hloubka 2,1–3,4m
3 Abeille – poloha: 54°35´ 38,70´´N, 18°47´ 27,70´´E, hloubka 32,5-47m
4 Arngast – poloha: 54°52´40´´N, 17°58´18´´E, hloubka 22 m, historie: S / T ARNGAST, Parní remorkér postavený v roce 1908 rok v průmyslových závodech Eiderwerft AG., Tonningen. Od zahájení používaní v Kaiserliche Werft Wilhelmshaven, postavena v roce 1921, rok během plavby od Wilhelmshaven do Gdaňska, v době sněhové bouře. Rozměry: délka 29 m, šířka 6,08 m, ponor 2,5 m. Zaznamenaný výkon 195 BRT, pohon: jeden parní stroj z trojnásobné komprese
5 Astrida – poloha: 55°52´14.3´´N, 17°17´ 51,9´´E
6 Bengt Sture – poloha: 54°02´30´´N, 17°39´32´´E, hloubka 30-39 m. Historie: ex. GERRAT, nákladní loď s mechanickým pohonem- parní stroj. Řízen jedním šroubem s pravidelnou rotací (druhý náhradní na palubě). Byla postavena v loděnici v Unterweser Lehe, počet stavby 1917. Tento švédský parník byl potopen torpedem od sovětské submarime SC-406. Sedm osob z posádky parníku byli zajati Rusy. Tito muži „zmizeli“ v SSSR. Ponoření se stalo během plavby z Gdaňska do Oxelosundu. Útok se konal ve 23,19 hodin a další asi 29 hodin 00,00 10,1942 rok. První torpédo minulo cíl. Loď potopena o 00,30.Rozměry: délka 64,17 m, šířka 9,52 m, ponor 4,72m
7 BN Hel – poloha: 54°35´34´´N, 18°49´52´´E, hloubka 46-50,5m
8 BN kuter – poloha: 54°36´56´´N, 18°50´46,50´´E, hloubka 48-56,6m
9 Boelcke – poloha: 54°35´23´´N, 18°50´51´´E, hloubka 48,5-59 m. Historie: válečná loď používá Kriegsmarine, loď sloužila jako plovací dílna pro hydroplány Luftwaffe. Flugssicherungsschiff Boelcke byl postaven v prosinci 1942 roku v loděnici Norderwerft Koser & Meyer Hamburg, počet stavebních dělníků 745. Od zahájení působil v SNDF (OST). Během náletu 17.04.1945 byla zasažena bombou a potopena, 20 námořníků zemřelo. Délka 78 m, šířka 10,80 m, návrh 3,65 m, zaznamenaný výkon 961 BRT, pohon čtyři 12 válcové motory MAN, dva šrouby, průměr 1,85 m, maximální rychlost 21,5 uzlu, výzbroj: 1 jeřáb MAN 18 t, 3 hydroplány, 3 protiletecké kulomety 3,7 cm, 2 protiletecké kulomety 2,0 cm a 2 těžké kulomety
10 Bremenhaven – poloha: 55°03´00´´N, 18°24´00´´E, historie: ex. Reventazon, nákladní loď s mechanickým drive.Ship byla postavena v roce 1921 v loděnici Workman, Clark & Co. v Belfastu jako Reventazon. Sloužila pod britskou vlajkou, do 1936, kdy byla zakoupena GmbH, Brema. 06.10.1939 převzalo ministerstvo práce říšského sněmu pro přepravu více než 1000 pobaltských Němců z Riga, Lotyšsko, XII. 1939 se obrátil na majitele. 15.05.1942 převzal opět Kreigsmarine jako provozní dopravní loď na Baltském moři. V1944 sloužila jako dopravní loď pro zraněné, 30.10.1944 v 07:30 LT bombardovali a potopila se a tím 410 vojáků zemřelo. Majitelé plavidel: britské lodi, Union GmbH, práce Ministerstvo Reich, Kreigsmarine. Rozměry: délka 123,3 m, šířka 15,64 m, ponor 8,2 m, zaznamenaný výkon 5355 BRT
11 Bremer Westen – pozice: 55°11´12´´N, 17°29´48´´E, hloubka 59 m. Historie: Nákladní loď s ocelovou konstrukcí. Majitel Bremer Reederei Bruno Bischoff, Brémy. Dvě paluby lodi, vybaven čtyřmi jeřáby, objední 27.03.1961.dodání 25.09.1962, testy na moři byly dokončeny 14.12.1961. Loď přepravovala malé fragmenty a sypké zboží. Díky dvěma palubám mohla vzít palety zboží balené v pytlích, ale především traktorů a zemědělských strojů. Loď potopena na polském pobřeží 27.07.1975. Šest osob zemřelo. Zbytek posádky byl zachráněn lodí s / s ZENIT a y / y Horyzont z moře Vyšší škola v Gdyni. Rozměry: délka 83,2 m, šířka 12,92 m, návrh 4,13 m, zaznamenaný výkon 997 BRT, pohon 2200 Hp motorem Deutz-Diesell, jedním šroubem, maximální rychlost 13,8 uzlu
12 Britannic – pozice: 37°42´5´´N, 24°17´2´´E, hloubka 86-114 m, rozměry: délka 269 m, šířka 29 m, ponor 10,5 m, tonáž 53000 tun
13 Burgmeister Petersen – pozice: 54°47´29´´N, 18°38´32´´E, hloubka 31 m, historie: S / T Bürgermeister PETERSEN, vel. Tankowiec, Cisternová loď, pohon s parním stroj. Loď řídil jeden čtyři listový šroub, posádka 34 osob. Dvě paluby, postaven v srpnu 1889 pro majitele Siemers, v loděnici Sir WG Armstrong, Mitchell & Co, pod názvem S / T Bürgermeister Petersen. Dodávány k použití 17.09.1889. Od 27.05.1891 jí sloužil pro DAPG (Deutsch Amerikansiche Ropné Ges, Hamburg). Od 19.09.1914 působila jako pomocná loď pro Uboots (byl používán jako olejnička). Od 27.10.1915 přešla na Kaiserliche Werft, Danzig, jak olejnička na přepravu pohonných hmot pro lodě. Dne 10.11.1915 byla potopena. 20 členů posádky zemřelo. Rozměry: délka 94,49 m, šířka 12,2 m, ponor 7,24 m, výkon 2788 BRT
14 Christa – pozice: 54°50´20´´N, 18°28´56´´E, hloubka 16,5 m, historie: M / S Christa, nákladní loď sloužila pod dánskou vlajkou. Postavena v roce 1939, kapacita 398 BRT, domovský přístav: Nykobing Falster Christa se potopila po srážce s řeckou loďí „Nordheide“ v mlze ráno v sobotu 31. července 1971. Rozměry: délka 70 m, zaznamenaný výkon 398 BRT
15 Delfin – pozice: 54°38´52´´N, 18°36´11´´E, hloubka 21 m, historie: minolovka – ORP DELFIN, 10.10.1942 zahájeny práce v loděnici Robert Jacob City Island v New Yorku. Patřil k dřevěné základně trawlery „BYMS“ typu. Název v době trvání pracovního poměru v britského námořnictva – „BYMS -2211“. Název v době provozu v MW Polské republiky – „DF“ později „T -31“. 19.dubna 1948 roce začala službu v MW, 26. června 1957 potopena. Rozměry: délka 41,90 m, šířka 7,70 m, ponor 2,40 m, výkon 277 BRT, pohon dvěma dieselovými motory GMC o výkonu 735 kW (1000 KM), 2 šrouby, maximální rychlost 12,6 uzlu. Posádka 42 osob, výzbroj 1 dělo 85 mm, 4 CKM, 12,7 mm systém Colt chlazený vodou minesweeping zařízení, vlečné-net akustické SA – IV, vlečné-net elektromagnetické TEM – VI, vlečné-net kontakt OROPES
16 Desantowiec – pozice: 54°35´12´´N, 18°46´12´´E, hloubka 49-55m, délka 50 m, šířka 6 m
17 Drewniak – pozice: 54°33´42,90´´N, 18°52´59,10´´E, hloubka 61-65,5m
18 Drewniak Mechelinki – pozice: 54°36´0´´N, 18°36´0´´E, hloubka 27 m
19 Engels – pozice: 54°47´0´´N, 19°12´57´´E, hloubka 106 m, pohon: Vybaven dvěma dieselovými motory GMC o výkonu 735 kW (1000 KM), 2 šrouby, maximální rychlost 12,6 uzlu, posádka 42 osob
20 Franken – pozice: 54°32´18´´N, 18°57´58´´E, hloubka 47-72 m, historie: Tanker s mechanickým pohonem. Pohon se čtyřmi válci 9 dieselových motorů. Vybaven dva šrouby s pravidelným chodem.začal se stavět v loděnici Deutche Wrek Kiel v roce 1937. Nicméně loď nebyla doručena použít před začátkem II WW. Po začátku války práce byly se pokračovalo pomalu, jen když loděnice neměla naléhavější práce. V 1942 rok Franken byl odtažen do Burmeister & Wain loděnice v Kodani, kde ona byla dokončena a začala své služby na 17.03.1943. Tanker provozován pouze v regionu Baltského moře pro bitevní loď Prinz Eugen. Byl potopen sovětskými bombardéry v blízkosti Helu 08.04.1945. Rozměry: délka 177 m, šířka 22 m, ponor 10,2 m, tonáž 22850 BRT, posádka od 94 do 208 osob, maximální rychlost 12,6 uzlu, výzbroj: tři děla 150 mm, 16 protileteckých kulometů 2,0 cm a 2x – 3,7 cm.
21 Fu Shan Hai – pozice: 55°21´ ´´N, 14°44´36´´E, hloubka 30-70m, délka 225m, šířka 32m, tonáž 70000
22 Genral Carleton – pozice: 54°51´00´´N, 18°05´00´´E, hloubka 7 m, historie: Obchodní plachetnice její stavba byla zahájena v roce 1777. Dne 27.září 1785 se potopila během bouřlivého počasí. Pro její poslední plavbě vezla dehet a železo. Po roce 1995 byly provedeny komplexní záchranné práce v Ústřední námořní muzeum pro zachránění artefaktů.
23 Goya – pozice: 55°12´02´´N, 18°18´36´´E, hloubka 48-75 m, historie: Byla postavena v roce 1940 Akers Mek. Verkst. A.S. v Oslu. Pohon Dva B & W 7 válcové dieselové motory o výkonu 8400 koní. Dva šrouby se čtyřmi listy vrtule, rozsah 15090 námořních mil při 15 uzlech. 06.01.1942 – loď podporující U-Boot, Červen 1943 – základní pomocná loď pro 27. U-Boot vozového parku
01.08.1943 – cílová – výcviková loď pro 24. U-Boot vozového parku, od roku 1944 – námořnictvo dopravní loď, 16.04.1945 – útok od sovětské L-3 ponorky. 17. dubna 00:40 místního času se potopila s cca. 7000 lidmi na palubě, vlastníci: Ludwig Mowinkels Rederi A.S. – Bergen Kiegsmarine, rozměry: délka 131,06 m, délka komplet 141,20 m, šířka 17,37 m, ponor 7,76 m, registrovaných objem 5230 BRT, výtlak 10600 tun. Válečný hrob se zákazem potápění.
24 Graf Zeppelin – pozice: 55°31´03´´N, 18°17´09´´E, hloubka 47- 87 m. Letadlová loď Graf Zeppelin, jedna ze čtyř letadlových lodí, které byly postaveny v rámci námořního loďstva, lépe známý jako plán „Z“. Ze čtyř, byla jediná, která se blížila dokončení a ztělesnění služby (nikdy nebyla dokončena). Letadlová loď „A“ budoucí „Graf Zeppelin“, se začala stavět v listopadu 1935 v loděnici Deutsche Werke v Kielu, druhá z navržené série, ale jako jediná byla téměř hotová. „Graf Zeppelin“ s rovnou palubou po celé délce trupu a s nástavbou na pravoboku, který byl umístěn jako zásobník. Sám trup byl rozdělen do 21 vodotěsných prostorů, kde se nacházeli dva hangáry umístěné nad sebou, každý o šířce 16 metrů. Komunikací mezi nimi a palubou měli sloužit tři výtahy. Poháněná byla 16 vysoko-tlakými kotly používané ve skupinách po čtyřech ve čtyřech kotelnách. Každá kotelna poháněla jednu parní turbínu a ta poháněla vlastní šroub (celkem čtyři šrouby). Celkový příkon stroje, 200.000 koňských sil, navržen tak, aby se mohlo zrychlit na rychlost 35 uzlů. Letadlová loď tohoto typu měly být i částečně pancéřované. Strany měly chránit brnění o tloušťce 100 mm, bránící motory a sklady s municí. Hangár byl chráněn 50 mm z oceli, kromě pilotního prostoru byla pokryta 30 mm ocelí. Vlečen k přístavu Štětín. Tam byl demontován s většinou strojů a zbraní. 04/24/1945 byl zajat sovětskými vojsky. V roce 1947 bylo rozhodnuto poslat jí do Leningradu, s úmyslem využít pro výzkumné účely, ale sověti pak na ní nalétavali sami a demonstrovali letecký útok. Graf Zeppelin potopil 8/17/1947 v hale v Baltském moři.
Rozměry (navržený v 1942), tonáž – 24500 t, maximální tonáž – 33550 t, délka – 262 m, šířka – 31.5 m, ponor – 8.5 m. Pohon: čtyři turbíny, 16 kotlů, výkon stroje – 200000 km, rychlost – 35 KTN, rozsah – 9600 NM. Posádka – asi 1920 lidí
Výzbroj: 16 děl ráže 150 mm v systému 8xII, 12 děl ráže 105 mm v systému 6xII, 22 protiletadlových kanónů ráže 37 mm v systému 11xII, 28 děl ráže 20 mm protiletadlových v systému 28xI, 50 letadel Messerschmit Bf-109 a hloubková bombardovací letadla Junkers Ju-87C Stuka.
25 Groznyj – pozice: 54°40´32,30´´N, 18°40´53,80´´E, hloubka 10,7-18,5m, Rychlý člun určený k pronásledování a ničení ponorek, historie: BO (Rus. [bolszoj ochotnik]) 122-bis typu. Přijato námořnictvem Polské lidové republiky v roce 1957. Vyřazen z provozu v roce 1971. Do provozu podle taktických známkou DS-48 později změnil až 368. Rozměry: délce mezi svislicemi 52.00 m, šířka 6.40 m, maximální ponor 2,50 m, výtlak 350 tun. Posádka 55 námořníků, pohon: 3 hlavní motory – 808kW (1100bhp), maximální rychlost 21 uzlů, cestovní rychlost 12 uzlů, zásoba paliva 31,7 t, výzbroj: kanon 85 mm, 2 proti-letadlový canon 37 mm, 3 dvojice-společné kulomety 12,7 mm, 2 protiponorkové rakety, 2 na zádi rampy na hlubinné miny, 30 ponorná bomby BMB-1, 32 raket ponorných bomb, 18 na moře moje WZ.
26 Heweliusz – pozice: 54°36´26,7´´N, 14°13´10,6´´E
27 Holownik – pozice: 54°35´38´´N, 18°47´27´´E, hloubka 47 m
28 K18 Bryza – pozice: 54°36´21,7´´N, 18°47´39,1´´E, hloubka 21,7m
29 Karwia – pozice: 54°52´42,8´´N, 18°11´18,6´´E délka 18m, hloubka 21m
30 Kujawiak – pozice: 54°41´36´´N, 18°33´30´´E, hloubka 5 m
31 Kuter rybářský – pozice: 54°38´48´´N, 18°39´55´´E, hloubka 35 m
32 Kuter rybářský 1 – pozice: 54°40´55,80´´N, 18°38´19,80´´E, hloubka 7,9-15m
33 Kuter rybářský 2 – pozice: 54°40´45,60´´N, 18°40´12´´E, hloubka 14,2-18m
34 Kuter rybářský 3 – pozice: 54°46´10,20´´N, 18°38´29,20´´E, hloubka 21-23m
35 Lebbin I – pozice: 54°54´21 ,7´´N, 17°19´16 ,9´´E, hloubka 18-27m, historie: Lebbin II, ex. Itzehoe, vel. BETONOWIEC. Nákladní loď s dieselovým motorem. Jedna vrtule -3 listy. Potopila se s nákladem cementu v sudech, postavena v roce 1905 v Tönning v Německu. Itzehoe je město na ústí řeky Labe v Německu, který byl první domovský přístav parníku plující pod německou vlajkou. V roce 1910 byla loď prodána Norům a o čtyři roky později koupil společnost od Štětína Pommerscher auf Industrie Actien Verein. Dne 16. prosince 1914 se plavidlo přejmenovalo na
36 Lebbin II – Rozměry: délka 49 m, šířka 8.30 m, ponor 3.20 m, tonáž 537 BRT
37 Lugier – pozice: 54°36´54´´N, 18°50´54´´E, hloubka 54-68m
38 Maly parowiec – pozice: 55°0´0´´N, 17°37´01´´E, hloubka 37-39m
39 Mannheim VII – pozice: 54°46´48´´N, 17°14´12´´E, hloubka 15 m
40 Margareta – pozice: 54°48´00´´N, 17°39´00´´E, hloubka 15 m
41 Mt. Vernon – pozice: 54°56´54´´N, 18°20´12´´E, hlouka 20-28 m, historie: ex. Sverre Nergaard, ex. Elisabet, ex. Mount Vernon. Nákladní loď s dieselovým motorem na výrobu páry. Postaven v roce 1900 Bergens MV, Norsko jako Mount Vernon. Prvním majitelem: „Rederi & A, Irgens, Bergen. Název: „Mount Vernon“. 1922: Prodej „Rederi Ab Vigor“, Göteborg, Švédsko. Nový název: „Elisabet“.
1929: Prodej „Rederi Ab Westindia“, Stockholm. Nový název: „Sverre Nergaard. 1946: Prodej „Eruths Rederi Ab, Trelleborg. Nový název: „Sten Sture. 1947-01-26/27: Během cesty do Helsingborgu v Gdyni se potopil z neznámých důvodů. 18 lidí přišlo o jejich životy. 1997 byl podle polských potápěčů objeven, kteří vytáhli lodi zvon, „Mount Vernon 1900 Bergen. rozměry: délka 68.80 m, šířka 9.66 m, ponor 4.57 m, výtlak 568 NRT, při naložení 1030 BRT, zdvihový 1.320 DWT
42 Muhlhausen – pozice: 54°58´08´´N, 18°37´08´´E, hloubka 65-73 m, délka 68 m, šířka 5-6 m
43Munin – pozice: 54°36´07´´N, 18°47´25´´E, hloubka 32,5-42 m, historie: Minolovka používaná Reischmarine a Kreigsmarine. Německá loď třídy Hilfsminensuchboot, přestavěný z označení rybářského trawleru S / fi (Fichdamper). Loď byla zadána jako S / fi Ditmar Koel ve dvoře HC Stulcken Sohn v Hamburku, Zahájila plavbu 03/22/1916. 12.07.1916 – 1 Handelschutz flotily, HFL (Halfflotille) pod označením: H (Hs) – 8, 15/08/1916 – H (Hs) – 7, 01.09.1916 – H (Hs) – 8, 22/03/1917 – H (Hs) – 9, 08/20/1917 – H (Hs) – 12, 11.06.1917 – H (Hs) – 7, do konce roku 1917 dva HFL – 64, 19118 9 Geleit flotily, HFL, 08.04.1919 jak Ditmar Koel (S / fi) je létání pro Hans HF, pod označením HH 68,05.12.1925 – SD-147, v roce 1927 rozšířena tonáž na 286 BRT, 14/01/1931 – HC 228, vykoupen Kreigsmarine v roce 1936, 08.09.1937 – Hilfsminensuchboot Munin přestavěna na školní loď v roce 1938, 01.04.1939 – Befehlschaber Sicherung der Ostsee (BSO) Schulflotolle, 10,1942 – GAP 07, 10.01.1943 – Vs 304, potopil se po srážce s Vs 304. 18.03.1945, rozměry: délka 41.52 m, šířka 7.38 m, ponor 2.90 m, výtlak: 286 GRT, šroub o průměru 2.60 m, maximální rychlost 9 kts, výzbroj: dělo10.5 cm, kulomet 3.7 cm, 2 kulomety 2.0 cm
44 Nettelbeck – pozice: 54°38´06´´N, 18°48´54´´E, hloubka 3.5 m, historie: původně – M 138, Zieten a Nettelbeck
Válečná loď používá Reischmarine a Kreigsmarine. Bitevní loď s mechanickým pohonem typu minonoska M 16 (1916) postavená v loděnici Teclenburg Geestermunde 17.02.1919 .RM získal a přejmenoval 21.03.1919 na 01.09.1921 Zieten (nabídka Befelhschaber Sicherung der Nordsee). 11.09.1921-09.02.1938 místo určení, včetně různých na ochranu rybolovu. Přestavěn v závodě Kriegsmarinewreft 10.05.1939 Wilhelmshaven a přejmenoval Nettelbeck. 21.06.1944 potopena během leteckého útoku na Reval, pak byl vyzvednut a vlečen k opravě Kolobrzeg. Nedokončená loď byla tažena M 801 ve směru Gdyně. Rozměry: délka 61.60 m, šířka 8.45 m, ponor 2.60 m, výtlak: 785 t
45 Neznámý vrak – nn – pozice: 54°43´0´´N, 18°48´22,80´´E, hloubka 71.5m
46 Odwrocony – pozice: 55°11´09´´N, 17°29´48´´E
47 OP – pozice: 54°34´00´´N, 18°52´49,60´´E, hloubka 60,5-67m
48 ORP GROM – pozice: 68°27´43,86´´N, 17°26´35,04´´E, hloubka 75-111m
49 Parowiec – pozice: 54°35´23,30´´N, 18°50´51,50´´E, hloubka 48,5-59m
50 Parowiec na ławicy – pozice: 54°57´19,8´´N, 17°09´02,4´´E, hloubka 19m
51 Pogłębiarka – pozice: 54°45´34´´N, 18°42´49´´E, hloubka 37 m
52 Prom rzeczny – pozice: 54°20´54´´N, 18°47′13,8´´E
53 S-50 – pozice: 54°54´00´´N, 17°19´00´´E, hloubka 28-31 m, historie: Ponorka patří k sérii 23 kusů S-43 do S-65. Byla postaven v loděnici F. Schichau, Elblag (Maschinenfabrik, Stahl-, Eisen-und und Broncegiesserei Schiffwerft v Elbing). Posádka: 1 velitel + 15 námořníků. Kýl byl položen v roce 1889, 04.11.1899 zahájen, v provozu od 10.4.1890. 1909 výměna kotle. 11.11.1910 taktické změny v počtu T-50. 28/09/1914 se potopila v bouři. Rozměry: délka 44.20 m, šířka 5.00 m, ponor 2.70 m, výtlak 127 t, 152 t plný. Pohon: Jeden expanzní parní stroj s kapacitou 1571 hp. Maximální rychlost 21,5 kn, rozmezí 2160 nm při 10 kn a 650 nm na 17 kn, zatížení 30 tun uhlí
Výzbroj: Jeden kulomet 37 mm Hotchkiss, 3 350 mm délka torpéd, od roku 1893, má kulomet 50 mm
54 Ścigacz – pozice: 54°32´14´´N, 18°50´18´´E
55 Skawina – pozice: 54°48´00´´N, 17°40 ´00´´E, hloubka 18 m
56 Ślązak – pozice: 54°39´00´´N, 18°38´00´´E, hloubka 30,5 m, historie: ORP ŚLĄZAKex. M-103, ex. P-103, ex. 304. Ponorka typu M (Malutka) XV – bis série (M XV – bis), (projekt CKB -18 F. Połuszkin). Ona byla pronajata v listopadu 1954, a nakonec koupena v roce 1962. Dříve byla používána jako ponorka lodi v Baltském moři loďstvo SSSR. Stavba byla zahájena v roce 1949, dokončena v roce 1954. V listopadu roku 1955 nastoupila službu v MW, konec služby byl na začátku 60 `s. Poté byl předán do 41. Velitelství záchranných lodí, jako cvičná loď známá jako „PN -01“.
Rozměry: délka 419,50 m, šířka 4,40 m, ponor 2,60 m (nos) / 2,80 m (zádi). Pohon: vybavena dvěma 11-D dieselovými motory s výkonem 882 kW (1200 KM), dva PG-17 elektrické motory s výkonem 321 kW (436KM), rychlost: na povrchu 15,7 uzlů, podvodní 7,8 uzlů, rozmezí 3000 nm s 8 uzlů, posádka 31 osob, výzbroj: vybavena jedním dělem 45 mm, 4 torpédové komory se 4 torpédy 533 mm
57 Solen – pozice: 54°28´00´´N, 18°42´00´´E, hloubka 16 m
58 Steuben – pozice: 55°13´26´´N, 16°40´48´´E, hloubka 49-72 m, historie: Loď byla postavena v roce 1923 v loděnici Vulcan Werft, Stettin (Szczecin) na objednávku line oceánu Norddeutscher Lloyd (severní německé Lloyd), Brémy. Zpočátku jmenoval MÜNCHEN a to byl třetí lodí společnosti, podle toho jména Brémy. MNICHOV pustil na své první plavbě 21.června 1923 rok od Brém do New Yorku. On byl první německá loď, která byla představena na tento port od konce první světové války. Za ta léta služby prostřednictvím pravidelných cest do USA 11.2.1930 po prudkém ohni, který zničil interiér, se usadil na dně řeky Hudson v New Yorku. Příčinou požáru bylo samovznícení draslíku přepravovaného nákladu a rašeliny. Brzy po této události byl dočasně opraven v loděnicích v Brooklynu. Zpět v květnu téhož roku se dostal zpět do Brém. V Brémách byla loď kompletně zrekonstruována a přestavěna, a pak změnila jeho jméno k General von Steuben. Generál von Steuben se vrátil na trasu již dříve podporované MÜNCHEN a křižoval na to ještě od února 1931 do listopadu 1934. V roce 1935 došlo k významným změnám v provozu lodi – získala status vlajkové lodi plavby Norddeuscher Lloyd a začal brát plavby ve Středozemním moři a v Norském. V prosinci 1938 byl opět přejmenován na Steuben. V prosinci 1939 byl zabaven a přeměněn na lodní kasárna, umístěné v Kielu. Kompletně přestavěný v roce 1944, fungoval jako nemocniční loď, těžce ozbrojený s 12 protilatodlovými zbraněmi. Podílel se na evakuaci raněných z východní frontě, a později transportován civilních uprchlíků. V rámci této služby na 9 únoru 1945 se plavil z Pilawa do Kielu, měl na palubě 2.500 raněných, 2.000 uprchlíků a 450 posádek. Se Steubenem byl jen starý patrolowiec T 196. V noci od 9. do 10. února, byl Steuben trefen dvěma torpédy ve. Útok byl proveden sovětskou ponorkou S-13 pod velením kapitána Marineska a Steuben se potopil po několika minutách. T-196 mohla přijmout na palubu pouze asi 300 lidí, které zachránila. Rozměry: délka 179 m, šířka 18.90 m, ponor 8.53 m, výtlak 14 666 GRT, pohon 4 MAN motory, rychlost 16,3 KTN. Steuben je prohlášen jako válečný hrob, tak jako Goya i Wilhelm Gustloff, kde je zakázané potápění.
59 Stuttgrat – pozice: 54°33´00´´N, 18°36´00´´E, hloubka 21 m, historie: STUTTGART, osobní loď s power-driven. Loď měla čtyři parní kotle. Vybaven dvěma šrouby. Posádka z 297 lidí (není přesně stanovena). Stavba byla zahájena v březnu 1923 v loděnici AG Vulcan ve Štětíně (plán číslo 690). Zahájena služba 31. července 1923 v severní německé Lloyd poté vyměněn z 04.01.1924 roku. 15.ledna 1924 první plavba na trase Bremenhafen – New York. V roce 1930 se přestěhoval na linku na Dálný východ. V roce 1938 prodán Deutsche Arbeitsfront (DAF) v Hamburku. V květnu 1939, spolu s dalšími plavidly (Robert Ley, Wilhelm Gustloff, Sierra Cordoba, Der Deutsche) se vrací ze Španělska, kde vzal Legie Condor, do Německa. V srpnu 1939 přidružen námořnictvem jako Lazarettschiffe „C“ (nemocniční loď). V letech 1939-1943 se používá jako nemocniční loď v Norsku. V říjnu 1943 ho Spojené státy bombardovaly při náletu na Gdyni. Zasažen bombou velmi rychle okamžitě plameny. Přežila jen hrstka v té době na palubě. Hořící loď byla odvezena od přístavu a potopila se i s mrtvými. Tento útok měl být brán, jako válečný zločin, protože v té době na palubě a po stranách byly patrné známky Červeného kříže, avšak byl Stuttgart částečně pokrytý maskováním a tím válečný zločin nebyl uznán a nebyl ozbrojený. Rozměry: délka 167.80 m, šířka 24 m, ponor 7.56 m, výtlak: 20.500 DWT, pohon: dva 3-válcové motory pohánějící dva lodní šrouby. Loď měla čtyři parní kotle.
60 Svanhild – pozice: 54°50´36´´N, 17°40´30´´E, hloubka 22 m, historie: C / S Svanhild, dieselová nákladní loď. Jedna paluba. Objednaná 9/23/1915. Hodnota zakázky je 770.000 norských korun. 01/17/1919 zahájení, 04.11.1919 Zkoušky obdržela / S Dampskibsselskabet Valkyrien (AOAndersen & Co.) Kjobenhavn (od 13.04.1926 Elsinore). Placené 1.527.384 korun. 03/03/1922 od roku 1926 dočasně pronajatých DFDS pro službu linky Kodaň – Severní Amerika. 07.06.1926 koupil / Valkyrien S Dampskibsselskabet, Helsingor. 07.06.1926 koupil DFDS, Helsingor, 1926 – 1940 plavbyprovozuje hlavně na tratích Kodaň – Severní Amerika, 1926, 1938 a 1939 někdy objednaný na podporu linie USA – Západní Indie, 1930 a 1934 – 1937 také podporuje náklady Dánsko – Antverpy, 1934 a 1935 také cesty Baltského moře – Kodaň – Manchester – Liverpool-Swansea, 1940 jezdí linky především Dánsko – Německo – Švédsko, 1941 – 1944 především pluje Lulea / Oxelösund – Emden / Brémy s nákladem železné rudy a poté se vrátitila do Dánska s uhlím a kakaem. 09.11.1944 Na cestě do Kodaně – Gdyně (Gotenhafen) potopila po srážce s S / S. Rozměry: Délka mezi svislicemi 289 ft, Celková délka 300 stop 6 palců, Šířka 44 stop, ponor 21 stop 6 palců, nosnosti DWT 3810, výtlak: 2147 t, pohon: Tři-válec parní stroj (21,5 „- 34,5“ – 60 „) x 39“. výkon 1380 hp, rychlost 9,5 kn.
61 Szynowiec – pozice: 54°27´53,5´´N, 18°54´03,8´´E, hloubka 50 m
62 Terra – pozice: 55°08´09´´N, 17°46´41´´E, hloubka 44 m, historie: M / T TERRA, ex. Gustav Schindler, ex. Oelschindler. Ropný tanker, podobně postaveno 16 plavidel bez dvojitého dna a dvojitých stran. Postaven v roce 1935, v loděnici v Rendsburg počtu Nobiskrug 440. Majitel Hamburger Tankreederei GmbH, Hamburg, Služby v námořnictvu: 04.08.1939 Tanker pomocná námořní loděnici v Kielu. 21.srpna 1939 Pomocné tanker v Gdyni, V roce 1941 pro tanker parku 27 U-bot, 13 října 1944 potopen dvěma torpédy ze sovětské ponorky Lembit SS (S-4). Rozměry: délka 74.1 m mezi svislicemi, šířka 11.3 m, ponor 6.4 m, tonáž 1533 BRT. Pohon: dvěma-spalovací motory, každý s osmi válci. Plavidlo má dvě vrtule.
63 U-346 – pozice:54°37´29´´N, 18°50´26´´E, hloubka 54 m
64 U-Boot – jméno neznámé, pozice: 54°34´00´´N, 18°52´49´´E, hloubka 60-67 m, historie: Ponorka Kriwegsmarine typ VII c
Rozměry (v závislosti na roku výroby): délka 67.10 – 68.70 m, šířka 6.20 – 6.90 m, výška 4.80 – 5.10 m, povrchová tonáž 860 do 999 t, pod vodou 1070 – 1369 t, pohon: 2 dieselové motory MAN typuM6V40? 1946 s kapacitou 2800 hp každého, 2 AEG elektrické motory a / nebo BBC o výkonu 375 hp každého, dvě vrtule o průměru 1.62 m, výzbroj: 5 533 mm torpédomety, dělo 8.8 cm, kulomet 3.7 cm
65 UJ 301 (II) – pozice: 54°35´28´´N, 18°48´08´´E, hloubka 27-32 m, historie: Válečná loď používaná námořnictvem. Německá loď třídy NCF; KriegsFischkutter typu G. Kopie NCF 532 byla postavena v roce 1944 ve dvoře Swinoujscie Gebr. Burmester. Vs 912 nese označení 09,44. Od 30/10/1944 je 301 UJ přidělen do nově vytvořené formace ve Swinoujscie 3 flotile Ujager. Od 10.1944 do ledna 1945 umístěná v Piława, 9. divize bezpečnosti. Pak se stěhovala do Gdyně, kde byla umístěná na březen 1945. Později se stěhovala do Helsinek ve formaci k ochraně konvojů a jako anti-štít. Rozměry: délka 24 m, šířka 6.25 m, ponor 2.82 m, výtlak: 110 GRT, Pohon: Pěti-válec naftový motor, vrtule o průměru 1,30 m, maximální rychlost v závislosti na modelu 8,2 až 9,24 kt. Výzbroj: 1 x 3.7 cm a / nebo až 4 x 2.0 cm, min. 6 hloubkové nálože.
66 V 315 – pozice: 55°01´35´´N, 18°21´43´´E, hloubka 47-55 m, historie loďě: Minolovka ex. PT25, ex. BRIS, Kriegsmarine se loď z druhé světové války. Postavený Norderwerft Koser & Mayer, Hamburg, newbuilding číslo 746. 14.06.1941 spuštění pro Sovětský svaz jako s / fi BRIS, 1941 zabaveno Kreigsmarine. Dne 12.3.1945 potopen po srážce s y / y Hendrik FISSER 7. Rozměry: Délka 61.50 m, šíře 9.00 m, ponor 4.50 m, registrovaní objem 589 BRT, výtlak 1,25 tisíc t, pohon jeden tři pístový parní stroj. Jeden kotel. Čtyřlistý šroub. Výzbroj: Jeden 105MM kanon, dvě protiletadlová děla 37mm, čtyři až deset zbraní 20mm, šest torpéd.
67 Vasa – pozice: 59°19´40´´N, 18°5´29´´E, hloubka 25 m, délka 69 m, šířka 11.7 m, ponor 4.8 m, výtlak 1,21 tisíc t, plachty, výzbroj 64 kánonů.
68 West Star – pozice: 54°47´14´´N, 17°40´43´´E, hloubka 2,5 m, historie: Monika Munksholm, Monika Trigon, West Star, V roce 1965 byla loď postavena v loděnici Atlas-Werke v Brema, Německo. Po stavbě prodána na dánské lodi Partrederi „Trigon“, Kopenhagen. Loď orginálním názvem „Monika Munksholm“ a další „Monika Trigon“. Po další změně majitele, aby Rederi K / S společnosti Westcoast, byla dánská, loď s názvem „West Star“. Helsinborg byl jeho přístav registru. Je známo, co se stalo několik hodin před potopením. Dánská loď West Star pod vedením kapitána Erika Olsena plula na její poslední cestu v neděli 25.října 1970. Oni se plavili z Gdaňsku do Spojeného království s nákladem dřeva. V 02:55 místního času (SEČ) se ozvalo tísňové volání „MAYDAY MAYDAY“ kvůli vysokému úhlu náklonu. V 8 ráno Pátek 30. Října po dlouhém boji se potopila. Rozměry: celková délka 62,30 m, šířka 10 m, ponor 3.416 m, zaznamenaný výkon devět sta dvacet pět devět set padesátin BRT, posádka 7 námořníků. Pohon: 6 válcový dieselový motor 800 km, výkon typ 6MU 451A, cestovní rychlost 11 kn. Nejmenší hloubka na vraku: stožár nad povrchem, hloubka na dně 2,5 m.
69 Wicher – pozice: 54°36´43´´N, 18°46´51´´E, hloubka 5 – 17 m, historie: ORP Wicher, válečná loď, ničitel námořnictva druhé polské republiky. Postaveno na Chantiers námořní Francais Blainville (včetně kotlů turbín), Ateliers et de la Loire Chantiers St Nazaire, boje zařízení: Naval Arsenal v Cherbourgu. Kýl byl položen: 19/02/1927, zahájení: 07.8.1928, vztyčení vlajky: 07.8.1930. Potopen po nájezdu, bomby hit tři 03.9.1939, kolem 16.00. Německo vyzvedlo vrak a potopilo nedaleko přístavu Hel za války jako cíl v hloubce 10-20m. Část vraku byla zbourána a vyhloubena v roce 1963. Rozměry: délka 100.90 m, šířka 10,50 m, ponor 3.50 m, tonáž 1540 tun, plný – 2010 t. Pohon: 2 týmy Parson parní turbíny s celkovým výstupním výkonem 35 000 KM, 3 kotle Yarrow – olejové Normand, 2 šrouby, maximální rychlost 33 kts, 15 kts ekonomické, 3000 kts pokrytí Nm/15, posádka z 162 lidí. Výzbroj: 4 děla130 WZ mm/40 cal. 19/24 Schneider-Creusot model 1924, 2 děla WZ 40 mm/40 cal. 28 Vickers-Armstrong 2 pdr Mk II, 2 dvojlaufavé děla nkm13 2 mm Hotchkiss WZ. 30 (2 x II) od roku 1935, 2 troj-torpédomet 550 mm (plyn-pára torpédo typ 23 DT) s redukčními činidly, aby torpédo 533 mm a 450 mm, 2 hloubkové nálože vrhače Thornycroft 24 cm (pro hlubinné nálože o hmotnosti 100 kg, oni nebyli ve skutečnosti instalovány na lodích a pravděpodobně jen položeny na lodi, 2 hloubkové bomby (20 bomb WZ bh200) 60 min WZ 08.
70 Wilhelm Gustloff – pozice: 55°07´29´´N, 17°42´13´´E, hloubka 35-47 m, postaven 5.4.1937 v Hamburku, první plavba 2.41938 po Severním moři, jako výletní loď pro německé dělníky, pouze 1 rok takové plavby. Zabaven německým námořnictvem, evakuoval německé jednotky ze Španělska do Německa. 22.9.1939 zařazen jako nemocniční loď, nejdříve pro raněné v norské ofenzivě a poté zařazen, jako hotel v Gdyni pro posádky ponorek 2.ponorkové flotily takto fungoval až do 1945 bez vyplutí na moře. 1945 byl použit stejně jako Goya a Steuben k evakuaci německých jednotek a civilního obyvatelstva, před blížící se rudou armádou. Potopen 30.1.1945 ruskou ponorkou S – 13, na palubě bylo cca 6-9000 lidí, jeho potopení je vnímáno jako největší námořní katastrofa v historii, prohlášen za válečný hrob, kde je zakázáno potápění.
71 WK 82 – pozice: 54°43´0´´N, 18°48´22,8´´E, hloubka 71-82 m
72 ZAG 5 – pozice: 54°23´34´´N, 19°02´45´´E, hloubka 28 m, historie: ex. KU 160L, byla postavena v roce 1958 jako rybářská loď. Jméno KU-160L. Dřevěný trup. Ona byla potopena v roce 1981 během bouře, kvůli držení přetížený. Loď byla ve vlastnictví Stanislaw Iwan, který zemřel při havárii. Rozměry: délka všech 15,63 m, šířka 4,90 m,ponor 1,90 m. Pohon: PUK-4 motor, vyrobený v Puckich Mechanické institucích (č. 34/30), v roce 1957. Čtyři válce motoru s výkonem 74 km.
73 Żaglowiec – pozice: 54°29´27´´N, 18°52´48´´E, hloubka 54 m
Żaglowiec z XVIII – pozice: 55°05´23´´N, 17°47´03´´E, hloubka 32-38-65 m, historie: Do dnešního dne je historie a původ nejistý. Výzkumy prováděné Ústřední námořní muzeem je zatím odhad stáří vraku přibližně 250 let. Plachetnice, dřevěné briga byla pravděpodobně plující od západu na východ. Uvnitř vraku podpalubí jsou umístěny několik dřevěných soudků s voskem. Stav vraku je dobrý. Vrak leží na písčitém dně s ne více než dva metry pod mořským dnem. Rozměry: délka 24 m, šířka 8 m, pohon – plachty.
74 Zawisza Czarny – pozice: 54°40´06´´N, 18°34´42´´E, hloubka 8 m, historie: ex. s / y Petera, ex. s / y HARCERZ, ex. s / y SCHWARZEIR Husar, ona byla první námořní jachta plné velikosti vlastněna a provozována polskou Scouting asociací. Byla koupena v Dánsku v roce 1934, v provozu až do druhé světové války 1939. Postavena v roce 1901 tj. Holma, A.K. Gustafsson, Szwecji Raa w. Její silná struktura umožňovala subpolární expedice. Byla koupena založenou občanskou sbírkou. Její přestavba byla dokončena skauty a studenty, kteří později pluli na jachtě. Během druhé světové války byla již používána Němci jako s / y Schwarze Husár. Po válce byla nalezena ve velmi špatném stavu. Po odtažení do Gdyně bylo rozhodnuto, že se potopí ve spodní části zátoky Puck. Rozměry: délka 37.60 m, šířka 8.10 m, výška 27 m, ponor 3.10 m, pohon – tři stožáry s plachtami o ploše 432 m²
75 Zulu 4 – pozice: 55°14´43,2´´N, 14°39´25,8´´E, hloubka 35 m
76 ŁEB 25 – pozice: 54°52´ ´´ N, 17°33´ ´´ E

SS General von Steuben

Německá luxusní osobní loď

Goya

Německá dopravní loď

Graf Zeppelin

Německá letadlová loď

MV Wilhelm Gustloff

Historie největší námořní tragédie