Vraková expedice Filipíny 25.1 – 10.2.2009

Lostdivers.cz (míra, pája a ráďa) a Respodiving.cz (standa) se vydali na expedici vrakového potápění do zátok Coron Bay a Subic Bay kde se nachází cca přes 50 vraků lodí a letadel.
Podmínky pro potápění se měnily každým okamžikem, viditelnost byla většinou špatná 2-5m (na moře Pacifik), ale pár ponorů bylo i s lepší viditelností 5-15m, pořád na moře jsou to dosti malá čísla, protože jsme tam byli ve složení technických potápěčů milující Slapy, tak nám to nedělalo problémy, až na našeho šíleného divemastera Steva (kapitán Morgan – Subic bay), který po třech dnech s námi si vzal radši dovolenou.

FILIPÍNY 2009 – Lost Divers Club

Ponory na Coron Bay:
Jedná se většinou o vraky obchodních lodí sloužících japonskému námořnictvu v období války a potopených spojeneckým náletem 24.9.1944 letadly nové generace Grumman F6F „HELLCAT“ a Curtiss SB2C „HELLDIVER“, vyslaných z letadlových lodí třídy „ESSEX“ operujících v Pacifiku. Ponory až na dva první proběhly s dvojčaty „AL“ a některé se stagí EAN 85-88. Bydleli jsme ve vynikajícím resortu „SEA DIVE“, kde potápění, organizace, transfery a cokoli jiného, nemělo chybu, včetně našeho australského divemastera Deana a dalších.

Zátoka Coron:

1. KOGYO MARU – japonská nákladní loď, hloubka 22-36 m, d. 129,7 m, š. 18 m
2. THERMAL LAKE – teplé termální jezero (jedinný nevrakový ponor teplota vody 36 stupnů)
3. IRAKO MARU – japonská standardní průzkumná válečná loď, hloubka 30-45 m, d. 147 m
4. TAIEI MARU – japonská nákladní loď, hloubka 12-26 m, d. 112 m
5. KYOKUZAN MARU – japonská vojenská nákladní loď, hloubka 22-43 m, d. 136 m
6. KYOKUZAN MARU – japonská vojenská nákladní loď, hloubka 22-43 m, d. 136 m
7. AKITSUSHIMA – japonská válečná loď /nosič hydroplánu/, hloubka 22-36 m, d. 118 m
8. OLYMPIA MARU – japonská vojenská nákladní loď, hloubka 18-30 m, d. 122 m
9. AKITSUSHIMA – japonská válečná loď /nosič hydroplánu/, hloubka 22-36 m, d. 118 m
10. OKIKAWA MARU – japonský válečný tanker, hloubka 10-26 m, d. 160 m

Ponory na Subic Bay:
Zde byly většinou vraky bojových lodí obou mocností bojující proti sobě ve II.sv.válce, jak japonské tak spojenecké armády. obrněný křižník, LST – „Landing Ship, Tank“, LCU – „Landing Craft Utility“/ LCT MK 6, japonský rychlý člun tak historická motorová plachetnice, krásnou perličkou byl ponor k bojové stíhačce F4 PHANTOM bojující v 60-70 letech.
Ponory proběhly s dvojčaty „ST“ a některé se stagí EAN 40. Bydleli jsme v Johanśově resortu, kde bylo hlavně ze začátku (první 4 dny) všechno na hlavu, zvláštní jednání majitelů, výstřední jednání šíleného divemastera Steva, který s protézou levé ruky byl tak nervózní, nesympatický, neskutečně bojácný, až posraný, že pořád řval do automatiky, vysílal neskutečné a nepochopitelné gesta, pořád svítil do vraků, aby nás penetrující našel…….dalo by se psát dlouho, ale to nikoho nezajímá, hlavní je že nebylo nafoukáno, všechny jejich flašky hlavně naše dvojčata ucházela na několika místech, postupně jsme jich vystřídali 5, atd……..restaurace nebyla tak dokonalá a jediné asi za co nemohou jsou kotvící obrovské tankery cca 30-50 v celé zátoce.

Zátoka Subic bay:

1. EL CAPITAN – hloubka 24 m, d.90m
2. AN. LST – „Landing Ship, Tank““ – americká výsadková loď pro tanky, d. 99,97m, š. 15,24 m, hloubka 34 m
3. USS NEW YORK – americký křižník, čtyři děla, hloubka 27 m, d. 110m
4. USS NEW YORK – americký křižník, čtyři děla, hloubka 27 m, d. 110m
5. F4 PHANTOM_II – americký stíhací letoun, hloubka 44 m
6. AN. LST – „Landing Ship, Tank“ – hloubka 34 m
7. JAPANES PATROL BOAT – japonský hlídkový člun, hloubka 25 m
8. LCU / LCT MK 6 – hloubka 24 m
9. SAKURA MARU – hloubka 55 m
10. USS LANIKAI, USS HERMES – hloubka 36 m, dřevěná plachetnice s výkonným motorem (1914)
Vytvořeno Úterý, 16 Prosinec 2008 00:00
Lostdivers.cz (míra, pája a ráďa) a Respodiving.cz (standa) se vydali na expedici vrakového potápění do zátok Coron Bay a Subic Bay kde se nachází cca přes 50 vraků lodí a letadel.
Podmínky pro potápění se měnily každým okamžikem, viditelnost byla většinou špatná 2-5m (na moře Pacifik), ale pár ponorů bylo i s lepší viditelností 5-15m, pořád na moře jsou to dosti malá čísla, protože jsme tam byli ve složení technických potápěčů milující Slapy, tak nám to nedělalo problémy, až na našeho šíleného divemastera Steva (kapitán Morgan – Subic bay), který po třech dnech s námi si vzal radši dovolenou.

Videa z expedice jsou uloženy na kanálu YOUDIVE.EU … všechny zde:

https://www.youdive.eu/search/videos?search_query=lostdivers