V květnu pořádal náš klub technické potápění na vraky jižní Francie na catamaranu 17.-24.5.2008

Potápění se uskutečnilo ve francouzských vodách podle pobřeží francouzské riviéry okolí St. Tropéz.

Díky výborné organizaci a hlavně přípravy našeho nového člena Michala jsme měli dostatek koordinátů, map, seznamů s popisy vraků, fotek a nákresů. Tím jsme si mohli vybírat, jak náročnost potápění (kterou jsme zvolili smíšenou z důvodu části posádky – pro každého něco), tak místa či vraky, které jsme chtěli vidět za každou cenu (Rubis a Donátor (Prosper Schiaffino)), tak vraky či jejich zbytky jen pro radost (protiponorkové sítě „Filets anti sous marins“, vraky Planier, či Espingole a také písek na dně či zátoky s jeskyňkami). Počasí jsme až na sobotní příjezd (kdy pršelo) měli nádherné, sem tam nějaký větřík (někdy ostřejší) tím i vlnky, sem tam nějaký ten proudík (tam jich ale bylo), sluníčko každý den (co víc si přát), voda od 16 dole po 18 stupnů nahoře (na koupání jako žiletka – nejlepší ochrana byl sucháč). Naše koordináty jsme čerpali z různých světových vrakových serverů a to: od michalova kamaráda a majitele největšího italského serveru vrakových dat http://www.relitti.it, dále http://www.scubadata.com, dále http://www.wannadive.nethttp://www.bluedivers.com a http://www.stranypotapecske.cz, ale kdyby jsme se drželi těchto posledních koordinátů, tak jsme možná nepořebovali ani sucháč, ale žabky se slunečními brýlemi a chodili po souši.

Nakonec to dopadlo takto:

16.5. v 18 00h sraz Modřany, odjezd 19 00h, nabrání lampičky u Plzně
17.5. dojezd Le Lavandou ve 12 00h, nalodění 14 00h, odjezd 16 00h
18.5. dive č.1 – protiponorkové sítě se sudy „Filets anti sous marins“ (všichni až na Mr. Rebreathera) /air/
dive č.2 – vrak lodi „Prosper Schiaffino alias Donator“, dost velké vlny a šílený proud, takový, že dolů jsme museli ze všech sil ručkovat – první techničtější ponor /air+oxygen/, nádherný vrak (první úspěšný pokus míra a lampič) Pája se nám ztratil, nejdříve zamotán do provazů – poté nalezen na bojce cca 1km od lodi, za ním vyslán člun, kterému selhal motor, po našem vynoření se musel katamaran odvázat a s námi ještě na schůdkách podnikl záchrannou misi, jak pro páju tak i pro nefungující člun, oba ztracenci byli chyceni ještě ve francouzských vodách (Pája úspěšně překonal další kredit a stal se, v pořadí druhý lost diver), druhý úspěšný pokus (michi a vendy), techničtější ponor /air+oxygen/
19.5. dive č.3 – vrak lodi „Planier“ (první neúspěšný pokus michi a vendy) a druhý úspěšný – vrak v troskách nalezen (všichni ostatní až na Mr. Rebreathera) /air/
20.5. dive č.4 – vrak ponorky „Rubis“ (první úspěšný pokus michi a vendy a neúspěšný míra a pája (sand tour a tréning, volná voda bojky, stage…)) techničtější ponor /air+oxygen/, poté super lampičovo vyvázání i s jeho první vystřelenou bojkou
(až na drobný uzlíčíček)
dive č.5 – již zcela úspěšný po vyvázaném laně – vrak v plné nádheře pro film – pája, focení michi a vikimiki a pentraci – míra, vendy a michi /air+oxygen/ a konečně objíždění s pozorováním těch bláznů uvniř lampič s lampičkou (pétou)
21.5. dive č.6 – vrak lodi „Espingole“ (všichni, jsme se jeli podívat na hromadu železa, ale pár děr tam naštěstí bylo) /air+oxygen/
dive č.7 – vrak lodi „Togo“ krásný vrak na více ponorů – technický ponor /air+oxygen+nitrox 50-54/
22.5. dive č.8 – zátoka s atoly (lampič (radek), lampička (peta) a pája) ostatní na relaxaci a míra s oxygenem pro zábavu, večer odjezd do přístavu pro vodu a houstičky /air/
23.5. dive č.9 – vrak lodi „Prosper Schiaffino alias Donator“ velká penetrace (míra, michi a vendy) ostatní filmíček pája trošku zamlžen a foceníčko vikimiki s brouzdáním lampič a lampička,
všichni jsme čelili doslava nájezdu nezkušených frantíků až po technické potápěče se šnorchlem a chytáním steagí, jak svých tak kolegů, pak strhávání automatik, masek,
narážení do našich dvojčat cca v 30m flaškami ještě neotočených frantíků padajících po zádech, jejich přetáčení atd. technický ponor /air+oxygen+nitrox 50-54/, večer ředení krve alkoholem a rozebírání nutnosti jet domů o 8hodin dřív.
24.5. v 9 00h odjezd do přístavu Le Lavandou, úklid, naložení a 10 00h odjezd domů, vyložení jak lampičky tak michala u Plzně
25.5. dojezd do modřan 00 00h, rozebrání bagáže a odjezdy domů

A takto se seskupilo zařízení pro tři technické potápěče doma v garáži : [:ona:ids( 805;“>
Závěr: prostě vše super, až na pár drobností, to víte vždy se nějaké najdou………….zapsal Míra

TECH EXPEDICE FRANCIE 2008 – ST. TROPÉZ, FRANCOUZSKÁ RIVIÉRA

Složení:

Skalní, ztracený a nadějný člen míra – prezident (organizace celé expedice, cesty a potápění)
Skalní a už i ztracený člen pája – viceprezident (klubový podvodní kameraman)
Skalní člen vendy – viceprezident pro výživu a francouzskou kuchyni (organizace plnění, přípravy plynů a jídla)
Nadějný čestný člen lampič – kalení dna, specialista na jakoubkovu štolu, proto nadějný (vyvázal Rubis)
Čestný člen svítící zverimex péta alias lampička – prodej všeho živého (organiźátor expedic po souši)
Skalní člen michal – pro technické záležitosti (organizace koordinátů, popisy a info o vracích a místech atd.)
Externí člen vikimiki – fotograf prvního kalibru (Mr. Rebreather)
Skipper – václav, napůl filipínec

Původní plán:
Konečný a zablokovaný termín na CATAMARANU VALHALLA – 17.5. – 24.5.2008, vše o cestách vracích atd zde: www.catamarane.eu komplet cena s lodí, člunem a plněním na AIR, pohonné hmoty jak pro catamaran, tak pro člun 12 000,-Kč, když nás pojede všech 8, jinak se rozdělíme a záloha propadá

Odjezd: 16. 5. 2008 – čas ještě neurčen,
17.5. – 24.5.08 Jižní Francie – okolí Saint Tropez „Lost Divers Club“ WRECK 0*

Rozumné: vzít si flašky (dvojčata) plná asi AIR, stage též, takže první EAN 50 a druhou oxygen (kdo nemá, ať si půjčí), samozřejmě pasy, peníze, pojištění, potápěčské certifikace, jídlo dle společné dohody a prášky na mořskou nemoc

Neplacená část: – cesta, asi dvěma vozy já a pája, (možná viki), nebo michal nabízí jedním Sprinterem se vším, dodá fotky
– jídlo, ale máme sebou vendyho, tak se nemusíme bát, že umřeme hlady
– plnění plynů EANx, OXYGEN (či TRIMIX)
– pojištění
– potápěčské certifikace
– trička expedice, cena až na lodi
– prášky na mořskou nemoc
– a ostatní kraviny, které si cestou vymyslíte………

Plavidlo

Katamarán Lagoon 410 S2 je luxusní katamarán s malým ponorem, objemným oplachtěním, vybavený tou nejmodernější technikou, schopný transoceánské plavby v maximálním možném luxusu. Loď byla uvedena na trh teprve nedávno a v její konstrukci jsou promítnuty veškeré dosavadní zkušenosti společnosti Lagoon, patřící do skupiny Beneteau.

Prostorný salon s panoramatickým výhledem umožňuje posádce vychutnávat jízdu i při nepříznivém počasí, skýtá úkryt před poledním sluncem a je zároveň i společenskou místností vhodnou pro noční dýchánky. Salon je vybaven kompletním kuchyňským vybavením a CD přehrávačem pro Vaše potřeby …
Čtyři dvoulůžkové kajuty jsou vybaveny vlastní sprchou s teplou vodou a wc. Kajuty s ventilátory a prostornými skříňkami poskytují komfortní místo pro ničím nerušený spánek. Boční okna v kajutách umožňují krásný výhled do okolí lodě. K dispozici je Vám samozřejmě povlečení, deky i polštáře.

Posádka je ubytována ve vlastních jednolůžkových kajutách…
Kromě toho je loď plně vybavena pro přístrojové potápění. Výkonný kompresor instalovaný na zadní potápěčskou platformu, 15 litrové lahve a brokové zátěže, možnost zapůjčení žaketů, automatik, světla atd. Prostorné schůdky na plovácích činí výstup velmi snadným, rovněž vstup do vody je nenáročný, buď skokem z boku a nebo po schůdcích. Právě velký prostor na palubě je tím, proč je tato loď ideálním plavidlem pro potápěče … nehledě na skutečnost, že ne každý potápěč má dostatek odolnosti a vytrvalosti, která je nutná pro pobyt na stále se naklánějící jednotrupé lodi.

Vaše fotoaparáty, lampy a další přístroje budou mít dostatek 220 V energie.
Pro bezpečnost potápěčů je na palubě kyslíkový přístroj s maskou, potřebné léky a samozřejmě zajištěné spojení na nejbližší barokomoru. Pro příjezd ke komplikovaným skaliskům a místům, kam se loď nedostane, slouží člun s přívěsným motorem. Je tak i zajištěno Vaše případné vynoření dále od lodi.
V případě skupiny zvyklé na o něco nižší komfort lze salon upravit na ložnici pro dva další členy posádky a pro ještě větší nadšence i možnost spánku na trampolině v přední části lodi (max.počet osob12).
Technická data:
Výrobce Lagoon
Délka 12.37
Šířka 7.09
Ponor 1.20
Plocha oplachtění 94 m2
Motor 2 x 40 HP
Nádrž na vodu 840 l
Nádrž na naftu 260 l
Lůžka / kabiny 8 + 2/4